Tack för att du handlar hos oss! Fri frakt vid köp över 599 kr

Glutenfreeveganshop.se logga

Glutenfreeveganshop

Köpvillkor

Allmänt

För att handla hos Glutenfreeveganshop.se måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. För kortköp där kunden är minderårig ansvarar fullmaktsgivaren för kortet. 

De priser som anges för produkter är i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på hur mycket du handlar för vid beställning. Det är fri frakt vid köp över 599 kr. Vid köp under 599 kr är fraktkostnaden 65 kr (upp till 20 kg). Beställningen skickas till närmaste postombud och du får en avisering när ditt paket är framme och kan hämtas ut. (Obs: Om leveransen väger mer än 20 kg kan ytterligare fraktkostnad tillkomma)

De produktbilder som visas på Glutenfreeveganshop.se garanterar inte att varan ser exakt ut som på bilden. Vi reserverar oss även för eventuella fel i pris- och produktinformationen på hemsidan och det är alltid innehållsförteckningen på den fysiska produkten som gäller. Vi förbehåller oss också rätten att ändra produktinformation, priser och innehåll på hemsidan utan avisering till kund. Vi förbehåller oss även rätten att vid informations-, text- eller tekniska problem korrigera detta i efterhand.

Glutenfreeveganshop.se vill kunna erbjuda ett stort utbud av produkter utan gluten som också är veganska. Vissa produkter i butiken har en glutenfri märkning och är certifierat glutenfria. För att få märka en produkt som glutenfri, får glutenhalten inte överstiga 20 mg gluten/kg. Läs mer på Livsmedelsverkets hemsida om allergimärkning samt på sidan Om våra produkter. Andra produkter i butiken som inte innehåller gluten i sin naturliga form behöver inte en glutenfri märkning, då det inte är relevant för produkten i fråga. Kunden bör alltid kontrollera innehållsförteckning och information om ”Kan innehålla spår av” vid allergi mot något livsmedel. När Glutenfreeveganshop köper in produkter till butiken ställs frågor till leverantören om produkternas innehåll, om produkterna kan ha hanterats i samma lokaler som allergener som inte står utmärkta på förpackningen, samt om det kan finnas risk för spår av gluten i produkterna. Detta gör vi för att så långt som möjligt få mer information och minska risken att spår förekommer. Eftersom det är frivilligt för företag att redovisa ”Kan innehålla spår av” i sin innehållsförteckning, kan Glutenfreeveganshop aldrig till 100 procent garantera att en produkt utan glutenfri märkning är fri från spår av gluten. En produkt som är vegansk (även de som är märkta som veganska) kan i vissa fall innehålla spår av mjölk eller ägg om produkten exempelvis hanterats i samma lokaler där mjölk eller ägg förekommer. Enligt regler räknas detta som oavsiktlig kontaminering och inte tillsatta ingredienser i produkten. Företaget som producerar varan ansvarar då för att detta ska stå utmärkt på produkten som ”Kan innehålla spår av”, som främst riktar sig till personer som är allergiska mot dessa födoämnen. Läs gärna mer om vegan-märkning på Livsmedelsverkets hemsida.

Det är alltid innehållsförteckningen och näringstabellen på förpackningen som gäller.

Retur och reklamation

Livsmedel omfattas inte av ångerrätt, bytesrätt eller retur vilket medför att varor köpta från Glutenfreeveganshop.se inte kan lämnas tillbaka om du ångrar ditt köp. Det beror på att livsmedelskontrollen går förlorad när varan skickas från vårt lager. Så länge produkten förvaras i vårt lager står Glutenfreeveganshop ansvarig för att alla produkter förvaras enligt regler och rekommendationer för att hålla en hög kvalitet och livsmedelssäkerhet.

Om det skulle vara något fel på en produkt är det naturligtvis möjligt att reklamera den och få pengarna tillbaka för både produkten och fraktkostnaden. För att en reklamation ska vara giltig ska klagomålet på produkten bero på fel på själva produkten/varan. Reklamation gäller inte om felet uppstått på grund av exempelvis felaktig användning eller annat som skadat produkten och lett till felet. Reklamationen på produkten ska inkomma till vår kundtjänst senast 21 dagar efter att kunden mottagit sin beställning. Vi behöver även bifogad bild eller video för att förtydliga felet eller problemet som skickas till: kontakt@glutenfreeveganhop.se

Pengarna återbetalas inom 7 bankdagar från att reklamationen är godkänd och genomförd.

Europeiska företag och konsumenter kan framföra klagomål till ODR.

Orderbekräftelse 

När du har slutfört ett köp hos Glutenfreeveganshop.se får du en orderbekräftelse skickad till din mejladress. Kontrollera din skräppost om du inte har fått någon orderbekräftelse (ibland händer det att mejl som skickas automatiskt hamnar i skräppost). Det är alltid bra att du sparar din orderbekräftelse eftersom den fungerar som dokumentation på ditt köp. 

Frakt och leverans

De priser som anges för produkterna i webbshoppen är i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på hur mycket du handlar för vid beställning. Det är fri frakt vid köp över 599 kr. Vid köp under 599 kr tillkommer en fraktkostnad på 65 kr. Glutenfreeveganshop kan skicka beställningar inom hela Sverige och använder främst Bring som fraktleverantör. När du genomfört en beställning packar vi den så snart som möjligt (observera att vi inte packar och skickar paket under helgdagar). Beställningen skickas till närmaste ombud och leveranstiden är vanligen mellan 2-5 arbetsdagar. Du får en avisering via SMS eller mejl när ditt paket finns att hämta hos ditt ombud. För paket som inte hämtas ut från ombud tas en avgift på 250 kr av kunden för arbets- och fraktkostnader. Alla paket som levereras till ombud behöver hämtas ut senast 7 dagar efter att du fått meddelande om leveransens ankomst (om inget annat anges i ditt meddelandet). 

Kundtjänst:

Vår kundtjänst kontaktas via mejl och har öppet Måndag – Fredag. Vi besvarar ditt mejl så snart som möjligt och försöker alltid att hantera inkommande ärenden inom senast 2 arbetsdagar (48 timmar). Vid hög belastning kan längre svarstid förekomma.

 

Tack för att du handlar hos oss!